fbpx
 

Què hem de menjar a l’hivern?

Què hem de menjar a l’hivern?

L’hivern, és l’estació que comença a final de desembre i no acaba fins a finals de març i es caracteritza pel fred, la boira, la neu i la humitat. Durant aquest període de temps  els dies són més curts, ja que, tenim menys hores de sol, els arbres estan nus i tot passa més lentament. Al contrari del que succeeix en el nostre organisme, el metabolisme treballa més, amb l’objectiu de mantenir la temperatura corporal. Tanmateix el menjar que solem buscar per ingerir durant aquesta estació sol ser reconfortant i a vegades una mica més calòric.

Per què hem de menjar de temporada?

Triar, cuinar i menjar aliments de temporada és bo per la salut, per la butxaca, però sobretot pel medi ambient, això és així perquè comprar aliments de proximitat fa que consumim productes que han estat collits en el seu punt òptim de maduració, és a dir amb més qualitat organolèptica i a més amb aquest acte s’afavoreix l’economia local.

Tot plegat ens permet connectar més amb el món de l’agricultura i ser més conscients del ritme natural de sol, és a dir la terra on es cultiva el producte. Estem acostumats a disposar d’un gran ventall de productes provinents de tot el món durant tot l’any respecte a l’alimentació i no ens adonem que a l’hivern no és coherent menjar meló de la mateixa manera que no és lògic menjar col a l’estiu. Les verdures, les hortalisses i les fruites entre altres aliments tenen una estacionalitat i contenen els nutrients que necessitem en cada època de l’any.

Que hi posem en la cistella de la compra?

Cada dia estem més sensibilitzats o (almenys una part de la població), en el fet que la nostra salut en bona part està estretament lligada amb el que mengem i en conseqüència, de la necessitat de cuidar l’alimentació, però com cap aliment en si mateix aporta tots els nutrients que necessitem, la clau per aconseguir-los recau en la varietat dels aliments saludables a triar i consumir.

En el nostre cistell, nevera o rebost  durant els mesos d’hivern no hi poden faltar aliments com:

  • Fruites:

Pera, poma, taronja, mandarina, llimona, llima, kiwi, gerds, maduixa, alvocat, plàtan…

  • Verdures i hortalisses:

Col, coliflor, bròquil, espinacs, bledes, enciam, escarola, endívia, carxofa, porro, calçot, all, remolatxa, mongeta verda, api, bolets…

El mateix passa amb altres aliments com és el cas del peix i marisc, si vols donar un cop d’ull et deixo una pàgina web per esbrinar quin tipus de peix es troba de temporada    (https://pescadodetemporada.org/).

Sigues conseqüent amb els teus actes, menja de temporada i fixa’t en l’origen dels aliments que compres, perquè el plaer gastronòmic i la cultura culinària comença a la llista de la compra.

 

📍 Promoció amb el suport del fons europeu agrícola de desenvolupament rural i la Generalitat de Catalunya @gencat @comisioneuropea @europeancommission

Contingut: @Ariadna Güil. Dietista-Nutricionista 

 

 

 



Aquest poble
és la pera

Edenia,
la websèrie

SPOT
DOP Pera de Lleida