fbpx
 

Nodreix la teva felicitat

Nodreix la teva felicitat

No és cap secret que seguir una alimentació saludable, tenir un estil de vida actiu, realitzar exercici físic, evitar els hàbits tòxics (beure alcohol o fumar) i tenir un bon descans juntament amb el fet de mantenir una actitud positiva enfront de les adversitats són la millor garantia per viure la vida amb salut.

La felicitat és un estat d’ànim que ens fa sentir satisfets i contents, encara que hi ha moltes maneres de ser feliç, solen ser les petites coses, accions, moments, experiències o fites del dia a dia, les que ens ajuden a tenir aquest sentiment. T’has plantejat alguna vegada com influeixen els aliments que mengem en la nostra felicitat?  Nombrosos estudis han demostrat la relació directa que hi ha entre l’alimentació i l’estat d’ànim de les persones, s’ha vist que certs aliments poden influir en l’activitat cerebral i en conseqüència millorar la salut mental i emocional. És a dir, hi ha aliments que contribueixen a un major benestar perquè activen els neurotransmisors relacionats amb el plaer i l’estat d’ànim.

La química del nostre cervell

Has sentit a parlar de la química de la felicitat? Existeixen quatre químics naturals en el nostre cervell relacionats amb la felicitat i el benestar. La serotonina, l’oxitocina, la dopamina i les endorfines, tots quatre són neurotransmisors i tenen un paper fonamental en el funcionament del sistema nerviós.

La serotonina és coneguda com l’hormona de la felicitat. Actua directament sobre les emocions i és responsable de la sensació de benestar, regula l’estat d’ànim, la gana, la sensació d’ansietat, fomenta el plaer, la relaxació i el descans entre altres. La bona notícia és que podem promoure la seva alliberació mitjançant el consum d’aliments que continguin el seu precursor, el triptòfan; un aminoàcid essencial que intervé en la producció de melatonina i ajuda a produir serotonina. El metabolisme del triptòfan és complex i requereix una quantitat adequada de vitamina B6 i magnesi entre altres micronutrients per afavorir la conversió del triptòfan en serotonina, l’antidepressiu natural.

Aliments que podem menjar per obtenir triptòfan:

Es tracta d’un aminoàcid essencial i l’hem d’obtenir mitjançant el que ingerim, ja que el nostre cos no el pot sintetitzar. La majoria dels aliments que són rics en proteïna en el seu perfil nutricional contenen triptòfan, molts d’ells són d’origen animal com els làctics, la carn (gall d’indi, pollastre…), els ous o el peix blau, però també hi ha d’origen vegetal com les llavors de sèsam o de carabassa, els cereals com l’avena o l’arròs sobretot si són en la seva versió integral, els llegums com els cigrons, la soja o les llenties, els fruits secs com els festucs, nous, anacards, ametlles o cacauets, el cacau pur, les fruites com el plàtan, la pinya, l’alvocat, la poma o la pera i vegetals com els espinacs, la pastanaga o el bròquil.

Menjar és un plaer, així que val la pena pensar amb els aliments com aliats per treure’n profit i beneficiar-nos de manera global de tots els nutrients que contenen.

 

📍 Promoció amb el suport del fons europeu agrícola de desenvolupament rural i la Generalitat de Catalunya @gencat @comisioneuropea @europeancommission

Contingut: @Ariadna Güil. Dietista-Nutricionista 

 

 

 



Aquest poble
és la pera

Edenia,
la websèrie

SPOT
DOP Pera de Lleida